תביעת סיעוד איך מתחילים בשנת 2021

אם נפגעתם במסגרת תאונת דרכים או תאונת עבודה, אם מצבכם הבריאותי ניזוק כתוצאה ממחלה או מעורבות באירוע כזה או אחר ואתם או אדם שיקר לכם הגיע למצב סיעודי שבו הוא נאלץ להיעזר באדם אחר על מנת לבצע פעולות בסיסיות ביותר, דעו שיש לכם זכויות והמדינה חייבת לסייע לכם.

תביעת סיעוד מתרחשת כאשר האדם, כתוצאה מסיבה כזו או אחרת לא יכול לתפקד באופן שגרתי ולספק לעצמו את הצרכים הבסיסיים ביותר כמו להתלבש, לאכול, להתפנות, להתקלח לא כל שכן לעבוד ולהתפרנס. מצב סיעודי יכול להיות בעל דרגות שונות ועל כן גם הטיפול הסיעודי לו זקוק האדם נקבע בהתאם. חשוב לדעת שמגיעים תנאים סוציאליים מהמדינה שאמורים להעניק מענה מלא לכל אדם שזקוק לסיוע סיעודי, ולמרות שזה החוק, התוצאה בפועל קצת אחרת.

למרות המצופה, שום שירות אינו מתקבל באופן אוטומטי וודאי לא בהיקף הדרוש, ובפעול כל זכות ולו הכי קטנה שמגיעה לאזרח באופן טבעי ואוטומטי מעצם היותו אזרח במדינה ששילם כל החיים ביטוח לאומי ומיסים תמיד מתקבלת בקושי, אם בכלל.

המצב העגום הוא שרוב האנשים לא ממשמים את הזכויות שלהם גם בכל אשר נוגע אל תביעת סיעוד, אבל לא רק. למעשה, אנשים רבים כלל לא מודעים לכל הזכויות שלהם, ואף אחד לא מנדב מידע. יתרה מכך, וגם בלי העדר השקיפות וההנגשה של המידע, גם כשאנשים כן מודעים לזכויות שלהם ומבקשים לממש אותם, הם נתקלים בחומות.

בין אם אתם רוצים לממש תביעת סיעוד ובין אם אתם רוצים לממש כל זכות אזרחית אחרת שמגיעה לכם, חשוב לדעת שמדובר בהליך ביורוקרטי ומייגע שבנוי באופן שאמור לחבל ולהפחית את הזכויות המגיעות. למעשה המערכת בנויה בצורה שאמורה לצמצם את מימוש הזכויות האזרחי על מנת לשמר את מחסני המשאבים הכלליים. למרבה הצער, מה שאמור להגיע לאזרחים הולך בסופו של דבר לכיסים הפרטיים, אבל לא חייבים לסבול את זה.

על מנת להבטיח את קבלת מלוא הזכויות שלכם- יש דברים שתוכלו לעשות כדי להבטיח זאת.

תביעת סיעוד – לבד או עם עורך דין

שכירת שירותיו של עורך דין היא הדרך הטובה ביותר ואולי אפילו היחידה להבטיח שתקבלו את כל הזכויות שלכם במהירות, בקלות וביעילות. כמובן שאתם יכולים להגיש את התביעה באופן עצמאי, לצורך כך תצטרכו לאסוף את כל החומר הרפואי, חוות דעת ולקבל קוד של הביטוח הלאומי. חשוב לקחת בחשבון שמדובר בתהליכים ארוכים בעוד שמצב סיעודי מצריך פתרון מיידי, ומהירות זה משהו שעורך דין בהחלט פותר.

לכן, על מנת להבטיח את שלום הקרובים שלכם, לא כדאי לקחת סיכונים כאשר מדובר על תביעה סיעודית, בין אם מדובר על הביטוח הלאומי, ולעיתים גם כאשר מדובר על חברות ביטוח פרטיות, כאן כבר כדאי לעשות שיעורי בית מראש ולאתר חברות ביטוח אמינות או לעבוד עם סוכן שידע להמליץ.

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים