צילום רחפן בגולן

אחד מהתחומים שהולך ותופס תאוצה של ממש בשנה שנתיים האחרונות בתחום הצילום האווירי, הוא התחום של צילום רחפן. המדובר בצילום אוויר המבוצע באמצעות רחפן ועל אף שלא חשבנו על זה מלכתחילה, עם הזמן התברר שרחפן יכול לספק לנו זווית ראייה ייחודית שלא הייתה קיימת עד כה בתחום הצילום האווירי. זווית ראייה זו נובעת מהגובה בו מרחף הרחפן מעל פני הקרקע, גובה שהוא נמוך הרבה יותר מהגובה שבו טסים מטוסי ריגול, מטוסי צילום אוויר או לוויינים.

איכות המצלמה

זה לא משנה מה תהיה איכות המצלמה המותקנת במטוס הריגול, לעולם לא נוכל להגיע לאותו אפקט של צילום כאשר אנו מצלמים תא שטח מסויים מגובה של ק"מ וכאשר אנו מצלמים אותו מגובה של עשרים, שלושים או ארבעים מטר. בגובה טיסת הרחפן תא השטח שניתן לתפוס בעדשת המצלמה הוא קטן יותר ולכן ממקד את תשומת הלב שלנו יותר. בגובה הזה הפרטים נראים בצורה ברורה ומציאותית יותר ובגובה הזה נוצר אפקט אטרקטיבי יותר ואותנטי של יותר של תנועת הטיסה והתנועה באוויר. מאפיינים אלה של צילום רחפן הם שהפכו אותו לאחד הכלים הפונקציונליים ביותר בתחומים כמו הפקות טלוויזיה וקולנוע, הפקות אירועים, תכנון בנייה ונוף ועוד. למעשה, בכל סיטואציה בה אנו זקוקים לצילום אווירי ללא הצורך לבצע את הצילום הזה בסתר (כמו למשל במקרה של ריגול צבאי), סביר להניח שהרחפן יספק לנו את הפתרון הטוב ביותר מבין כלל כלי הטיס שאיתם ניתן לבצע את המשימה.

אחרי שאמרנו את זה, צילום רחפן הוא לא דבר כל כך פשוט ולא כל רחפן יכול למלא את המשימה של צילום אוויר ברמת האיכות הנדרשת. כאשר אנו רוצים לייצר סרטון וידאו של תא שטח כלשהו או של התרחשות כלשהי מהאוויר, ישנה חשיבות עצומה ליציבות התמונה וליכולת של המצלמה לעקוב אחר ההתרחשות בצורה מדויקת ויציבה ללא תנועות חדות. במילים אחרות, עצם העובדה שאנחנו מצלמים דבר מה מהאוויר, לא אומר שאנחנו מוכנים או יכולים להרשות לעצמנו לפגוע באיכות התוצר הסופי. קשה להעריך את הערך של צילום סרטון מהאוויר אם הסרטון כולו רוטט ורועד כל הזמן, אם ניכרות תנודות חדות בתמונה ואם המצלמה מאבדת באופן תדיר את מוקד ההתרחשות.

צילום רחפן בגולן מבוצע

בדיוק מהסיבה הזאת, צילום רחפן מבוצע כיום באמצעות סוגים מאוד ספציפיים של רחפנים המסוגלים למתן תנודות או פעולות חדות של המפעיל כמו גם להתמודד עם תנודות חדות של האוויר. בנוסף לכך, בכדי להשיג את הצילום החלק ביותר, במשימות צילום אלה נעשה שימוש במנגנון מיוחד אליו מחוברת המצלמה, ואשר שומר על המצלמה יציבה גם כאשר הרחפן עצמו חווה תנודות משמעותיות. בסופו של דבר, השילוב של איכות הרחפן ומנגנון הצילום הייעודי, מאפשר לייצר סרטון צילום אווירי באיכות גבוהה מאוד וללא תנודות, כפי שאפשר לראות מעת לעת בשלל הפקות וידאו באינטרנט למשל.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים