איתור צנרת בגולן

צנרת היא רשת צינורות מים, ביוב, חשמל וגז המצויה לרוב מתחת לקרקע, מאחורי קירות, מתחת למרצפות ועוד. יש מקרים שבהם מתגלה בעיה המצריכה בדיקה ותיקון של הצנרת, ויש צורך למצוא את הבעיה, לאתר את המיקום המדויק של הבעיה ולפתוח כדי לתקן. יש מקרים שבהם עולה חשד שיש פיצוץ בצינורות מים לאור חשבון מים גדול באופן חריג, או שמתגלה הצפה שמקורה בפיצוץ בצינור. בבניינים משותפים או בשכונות מגורים הצנרת מצויה מתחת לקרקע והתוואי שלה גדול. כדי להימנע מחפירה בשטח נרחב, יש צורך להשתמש בטכנולוגיה לאיתור מדויק של מקור הבעיה.

כיצד מאתרים נזילה מצנרת מים?

הדרך הטובה ביותר לברר את מקור הבעיה היא להזמין חברה לאיתור תשתיות כדי למצוא את הצנרת החשודה כתקולה. בהמשך, צריך לאתר את מקום הנזילה או הפיצוץ בצנרת שיכולה להיות ארוכה בתוואי שעובר מתחת לאדמה או למרצפות. לפעמים ניתן לראות סימנים מעידים בקרקע, שם יתגלה אזור רטוב, בוצי או שלולית שלא אמורה להיות במקום. אין זה אומר שזה מקום הפיצוץ בצינור, אלא שזה המקום אליו זרמו המים והתנקזו בו. יש צורך לעקוב אחר נתיב הצנרת, באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, הכוללים מצלמה ועוד, ולמצוא את המקום המדויק שאותו פותחים ומתקנים.

נזקי מים הנובעים מנזילה או בשל הצפת מי גשמים גורמים הרס רב למבנים ולמערכת הביוב העירונית. מערכת הניקוז מיועדת להזרים עודפי מים אל הצינורות כדי למנוע הצטברות, אך לעיתים גשמים היורדים בכמויות גדולות תוך זמן קצר גורמים לקריסת מערכת הניקוז. נחלים ומקורות מים גם הם עלולים לעלות על גדותיהם ולהציף שטחים נרחבים כשמערכת הניקוז לא מצליחה להשתלט על כמויות המים. במצבים אלה יש לאתר את תוואי מערכת הניקוז והצינורות התת קרקעיים ולבצע שאיבה נקודתית של עודפי המים.

לא רק מים

כשמדובר בצנרת מים או ביוב, התקלה אומנם לא נעימה אבל אינה מסוכנת בטווח המיידי, אך כשמדובר בתשתית גז שבה יש דליפה, זו כבר בעיה שמסכנת את הסביבה. דליפת גז עלולה לגרום לפיצוץ ולאסון המסכן חיי אדם, ולכן יש חשיבות לאיתור מהיר של הצנרת והבעיה הגורמת לדליפה.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים