איך חיילים יכולים לתרום לקהילה?

הגעת לתקופה משמעותית ומרגשת בחייך. הגיע הזמן לעלות על מדים ולעבור בשער אל עבר עולם המבוגרים. הרבה אתגרים צפויים לך בדרך ויחד איתם, המון גדילה, צמיחה והתפתחות אישית. בתוך כל הסערה הזו שמאפיינת את השירות הצבאי, לפעמים מה שהכי יכול לעזור לנו לצאת מעצמנו ולזכור את התמונה הגדולה, הוא לשמור על החיבור לחברה. חיילים רבים מקדישים את הזמן הפנוי שלהם להתנדבות בקהילה שלהם. כאן, אספנו כמה דרכים בהם יכולים להעניק חיילים תרומה לקהילה גם במהלך השירות.

עבודה עם נוער בסיכון

ארגונים רבים עובדים עם נערים הנמצאים במצבי קצה. חלקם מעורבים בפשיעה, אחרים נמצאים במצבי סיכון שונים בבית. לכולם דבר אחד משותף – הם אינם מאמינים ביכולות ובכוחות שלהם. לעתים קרובות, הגיוס הצבאי עשוי להוות עבורם אפיק חשוב לצמיחה אישית. למרבה הצער, רבים מהם לעולם לא יתגייסו לצה"ל עקב בעיותיהם האישיות. נקודת המבט שלך מבפנים יכולה להוות תרומה לקהילה בעלת ערך אדיר. אם תמיד הייתה לך שפה משותפת טובה עם בני נוער, זו ההזדמנות שלך לנצל זאת כדי לעשות המון טוב. חיילים רבים מתנדבים בארגונים אלו ומסייעים לעודד בני נוער בסיכון להתגייס לצה"ל ולמצוא את ייעודם בחיים. אם חיפשת מקום שמציע תרומה לזולת, זה מקום נהדר להתחיל בו.

התנדבויות בבתי חולים

ברחבי הארץ, מאושפזים חולים רבים ללא משפחה וקרובים, או שקרוביהם גרים במיקומים מרוחקים. בין אם יש לך גישה טובה לילדים, או דווקא למבוגרים, הנוכחות שלך יכולה להעניק להם המון. ניתן להציע פעילויות בתחומים שמעסיקים ומעניינים אותך שיכולות לשמח, לנגן בכלי נגינה, להציע משחקים משותפים, לקרוא יחד או פשוט להיות שם, להקשיב ולתמוך. זוהי דרך נהדרת לשמור על חיבור לחברה ולהמשיך להעניק תרומה לקהילה גם בחיים האזרחיים.

לתרום דם ומח עצם

גם אם השירות הצבאי שלך אינו משאיר לך כמעט פנאי, תרומה לזולת ממש לא חייבת לגבות ממך זמן. תרומת דם תיקח לך רק עשר דקות מהזמן ולמעשה, ניתן להעניק אותה היום גם בבסיסי צה"ל. מדובר בתרומה שעשויה להציל חיים. תרומה חשובה אף יותר שהמודעות אליה רק עולה, היא תרומת מח עצם. ניתן כיום לאסוף תאי גזע מדם היקפי ללא ניתוח בתהליך פשוט מאי פעם. מאגר תאי הגזע של מדינת ישראל הולך ומתרחב היום ומשמעות הדבר בפועל הוא יותר טיפולים יעילים ליותר חולי סרטן. זוהי ההזדמנות שלך להעניק תרומה לקהילה שיכולה לשנות חיים באופן דרמטי.

התנדבות עם קשישים

במוסדות הדיור המוגן ובמרכזי הפנאי לקשישים, ישנן פעילויות רבות המופעלות 100% על ידי מתנדבים. ניתן להשתלב בכל אחת מהפעילויות הללו ולקחת בהן חלק על ידי סיוע לקשישים. רבים מבני הגיל השלישי מגיעים אל מקומות אלו כדי להעביר בנעימים את גיל הפרישה שלהם ולעבור חוויות מעשירות ומאתגרות. כך החבר'ה הצעירים יכולים להפיח בבני הגיל השלישי אווירה צעירה ותוססת לפני הגיוס לצבא. נוכחות של צעירים נמרצים ועם שמחת חיים, בעיקר חיילים, יכולה להיות מדבקת ולמלא אותם בהתלהבות. אם תמיד היה לך נוח וטבעי בחברת אנשים מבוגרים, זו עשויה להיות פעילות שתמלא אותך בהמון כוחות ותאפשר לך להעביר את השירות בכיף.

סיוע לניצולי שואה

ניצולי שואה מבוגרים רבים חיים היום בגפם. לעתים קרובות, בתנאי מחיה ירודים. סיוע בקניות, בעבודות ניקיון ותחזוקה בבית וליווי במשימות רבות אחרות, יכולים לשפר את איכות החיים שלהם בצורה משמעותית. חיילים רבים מסייעים כיום במשימות אלו ומעניקים תרומה לזולת שהיא לא פחות מחסד של אמת.

 

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים