חיטוי מאגרי מים

תהליך חיטוי מאגרי מים הוא תהליך הכרחי. הוא משמש כדי להבטיח שהמים יהיו בטוחים לשתייה ולשימוש בדרכים אחרות. מאמר זה דן כיצד ניתן לבצע תהליך זה ומה הוא כרוך. השלב הראשון בתהליך הוא זיהוי המזהמים הנמצאים במים. זה עשוי לכלול בין היתר חיידקים, וירוסים וטפילים. לאחר שנקבע הדבר, יש לקבוע באיזה סוג של שיטת חיטוי יש להשתמש במים. ישנם סוגים רבים ושונים של שיטות שניתן להשתמש בהן, כולל גז אוזון ואור אולטרה סגול בין היתר. שיטות אלו נבחרות על סמך איזה סוג של מזהמים נמצא במים וכן איזה סוג של תשתית זמינה כדי להשלים משימות אלו כראוי. השלב הבא כולל הבטחה שכל המערכות המעורבות בטיפול במים פועלות כראוי, כך שלא יוכנס זיהום למערכת במהלך הטיפול בטעות או בטעות.

מאגרי מים הם מקור מי שתייה עבור אנשים רבים

אבל יש סיכוי שמאגרים עשויים להיות מזוהמים בחיידקים ונגיפים מזיקים. ניתן למנוע זאת אם המים עוברים חיטוי לפני השימוש בבני אדם. הדרך הנפוצה ביותר לחיטוי מים היא שימוש בגז כלור או אקונומיקה נוזלית. גז כלור אינו בטוח מכיוון שהוא עלול לגרום לבעיות בדרכי הנשימה, בעוד שאקונומיקה נוזלית יכולה להיות יקרה וקשה לשינוע בכמויות גדולות. אז מה הפתרון? אחת הדרכים לחיטוי מים היא באמצעות אור UV אשר הורג את כל סוגי החיידקים והנגיפים ללא כל תופעות לוואי על בני אדם. מאגרי מים הם מקום שבו נאגרים רוב המים של עיר או עיירה. הם משמשים גם להחזקת מים למטרות כיבוי אש, חקלאיות ותעשייתיות. מאגרי מים יכולים להיות מזוהמים בחומרים מזיקים רבים כמו חיידקים, וירוסים, טפילים ורעלים. חיטוי מאגרי מים אלו חיוני כדי לספק מי שתייה נקיים לאוכלוסייה. כמה יעלה חיטוי מאגרי מים? ישנן דרכים רבות בהן ניתן לחטא מאגרים אלו כמו הכלרה, אוזון וקרינה אולטרה סגולה. אבל מה צריך לקחת בחשבון לפני שבוחרים באחת מהשיטות הללו? התשובה היא חסכוניות, יעילות ורמת שאריות במים המטופלים. תהליך חיטוי מים הוא תהליך מסובך. זה כולל מספר שלבים שונים וצריך להיעשות בסדר הנכון. אם מדלג על שלב כלשהו או לא יושלם כראוי, המים לא יהיו בטוחים לשתייה.

השלב הראשון בתהליך הוא הוצאת כל החומר האורגני מהמים

ניתן לעשות זאת על ידי הרתחה או על ידי החדרת כלור לתוכו. השלב הבא הוא לסנן את כל המוצקים המרחפים מהמים ואז ניתן לחטא אותם בכימיקלים כמו יוד או כלור דו חמצני. לאחר השלמת השלבים הללו, יש עוד שני שלבים חשובים שצריכים לקרות – הוצאת כלור שאריות מהמים והוספת פלואוריד במידת הצורך. מדינות רבות בעולם מתמודדות עם משבר מים. זה נובע מזיהום מאגרי מים טבעיים כמו אגמים, נהרות ואוקיינוסים. עד כה, לא נמצא פתרון לבעיה זו. אבל פתרון אחד מבטיח יהיה להשתמש במערכות חיטוי UV במאגרי מים. מערכות חיטוי UV הן סוג של טכנולוגיית תברואה המשתמשת באור אולטרה סגול כדי להרוג מיקרואורגניזמים במי השתייה. זהו תהליך שנמצא בשימוש שנים רבות והוא נמצא כיום בשימוש במאגרי מים רבים בכל רחבי העולם. החיסרון היחיד בפתרון זה הוא העלויות הגבוהות הכרוכות בהתקנת מערכות אלו בכל מאגר בארץ או באזור. תהליך חיטוי מאגרי מים הוא תהליך ארוך טווח הדורש תחזוקה שוטפת. זה נעשה בדרך כלל עם הכלרה או קרינה אולטרה סגולה.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים