פטור ממס הכנסה

מי שמתמודד עם מצב בריאותי מורכב ולמרות זאת הוא ממשיך לעבוד, זכאי לקבל הנחה בגובה התשלום שהוא יידרש לשלם ובמקרים מסוימים הוא יהיה זכאי לקבל אישור פטור ממס הכנסה. כאן נרחיב על פטור ממס הכנסה עקב מחלה, האם גם מחלה מולדת מזכה ומי מקבל את הפטור באופן אוטומטי. צוות בשביל הזכויות מנגישים לכם מידע בנושא, על כל שאלה שמתעוררת לכם בנושא, אתם מוזמנים לפנות אלינו. נשמח לסייע לכם.

 

פטור ממס הכנסה עקב מחלה – אילו מחלות נחשבות?

ישנן מחלות מולדות וישנן מחלות שהתפתחו בהמשך חיי האדם. לא כל מחלה מקנה אחוזי נכות גבוהים ולא לכל מחלה ישנה השלכה ישירה על חיי האדם. אך יחד עם זאת, מרבית המחלות הקיימות מזכות את המתמודד עימן באחוזי נכות גבוהים. כדי לקבל את אחוזי הנכות יש צורך לקבל הכרה מטעם המוסד לביטוח לאומי בעניין. תכף ניגע בהליך הנדרש.

 

למי מגיע פטור ממס הכנסה?

אדם בעל הכנסה חייבת במס שקיבל אחוזי נכות של 89.1% לפחות לתקופה של חצי שנה לפחות, יהיה זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה. חשוב לציין כי חישוב אחוזי הנכות משתנה. ניתן לחשב את אחוזי הנכות באופן משוקלל וכך צריך שעל ליקוי אחד יהיו לפחות 40% אחוזי נכות וניתן לחשב את אחוזי הנכות ללא שקלול. כל נכות נקבעת בהתאם להחלטת הוועדה הרפואית הבוחנת. מומלץ להתייעץ עם מומחים לפני הגעה אליה.

 

פטור ממס הכנסה לנכים שנולדו כך

בעלי תעודת עיוור זכאים אוטומטית לקבלת 100% נכות המקנים לו אשור פטור ממס הכנסה. אדם כזה שנולד עם מחלה המזכה אותו באחוזי גבוהים, גם אם הוא קיבל אותם באופן אוטומטי וגם אם הוריו היו צריכים להיאבק עם הממסד כדי שיכירו בנכות לצורך קבלת קצבת נכות, בהגיעו לגיל 18, הוא יוכל לפנות לרשות המיסים ולהגיש בקשה בצירוף כל התיעוד הנדרש בבקשה לקבלת פטור ממס הכנסה לנכים.

 

מה התהליך הנדרש לקבלת פטור ממס הכנסה לנכה שלא הוכר בביטוח לאומי?

אנשים רבים אפילו לא פנו למוסד לביטוח לאומי בבקשה לקבלת פטור. רבים מהם מתמודדים עם הליקוי איתו נולדו והם אפילו לא חושבים שהם יכולים לקבל בגין כך הטבות מס. חשוב להכיר בחשיבות ההטבות ובמשמעות שלהן כדי להעלות את המוטיבציה לביצוע התהליך.

 

אז מה עושים כדי לקבל אישור פטור ממס הכנסה?

כצעד ראשון כדאי לפנות לאיש מקצוע מומחה בתחום שיבדוק את הנתונים ויכוון אתכם לביצוע צעדים נוספים שיגדילו את סיכוייכם לקבלת אישור פטור ממס הכנסה. לאחר איסוף כל החומרים, ימולאו טופסי בקשה לקבלת פטור ממס, טופס ויתור סודיות וטופס בקשה לוועדה רפואית. לאחר תקופה תזומנו לוועדה רפואית שתכריע בסופו של דבר אם אתם זכאים לקבלת הפטור או לא. בהצלחה.

אישור פטור ממס הכנסה,

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים