ראצ'ט – מה זה ואיך הוא ישרת אותנו?

אחד המוצרים החשובים ביותר ליצירת תנועה רציפה, בין אם זה במכונות, מכשירים ואמצעים אחרים, ובין אם מדובר במתקן המיועד לצורך עגינה, הוא מתקן רא'צט.

מתקן מסוג זה מיועד לצורך עיגון מכשירים מסוגים שונים, בין אם מדובר בעיגון כלים ניידים ובין אם מדובר בעיגון של מתקנים אחרים, באמצעות רצונות חזקות במידות שונות. מדובר על מתקן על רצועה אשר ניתן לחבר אותה לנקודה מסוימת ובקצה שלה יש אמצעי המאפשר לתפוס בעזרתו אלמנטים שונים וכך אפשר לעגן חזק את אותו פריט באופן שימנע ממנו ליפול ויהיה ניתן לנייד אותו בחוזקה.

אנחנו יכולים למצוא דוגמאות שונות של ראצ'טים חזקים, בין היתר כאלה הנשלפים וניתן גם לקפל אותם בקלות רבה. מדובר באמצעים שניתן להשתמש בהם הן לצורך קשירה והן לצורך גרירה, וכאמור הם מיועדים לעיגון אלמנטים מסוגים שונים, כך שהם לא יוכלו ליפול ולקרוס.

בהמשך המאמר אנחנו נסביר איך רוכשים ראצ'ט בצורה נכונה והיכן אפשר לעשות זאת, אך לפני כן נסביר בקצרה איך בדיוק משתמשים באמצעי זה. כפי שציינו, אפשר להשתמש בו בלא מעט אמצעים, בין אם מדובר במכונות ומכשירים ובין אם מדובר ברכיבים פנימיים, כמו כן אפשר להשתמש בהם, כאמור, לעיגון של אלמנטים חיצוניים.

 

איך ראצ'ט עובד באופן כללי?

בעיקרון, ראצ'ט הוא רכיב הכולל בתוכו גלגל שיניים ולעיתים גם רצועות משוננות עם ציפורן חוגרת. בעת שהגלגל מסתובב, הציפורן החוגרת מחליקה בצורה פשוטה על גבי הקצוות של השיפועים שלו. לעיתים יישמע צליל שילמד אותנו על כך שהגלגל אכן מסתובב. אם הוא יסתובב לצד השני, בכיוון ההפוך, אז הציפורן תיתפס בקצה השן ולמעשה תינעל אותו ותמנע אפשרות להמשיך ולהסתובב. כך היא למעשה עוצרת את הפעולה שלו.

כאמור, אנחנו יכולים למצוא ראצ'טים במגוון רחב של פריטים ואמצעים. בין היתר, אפשר למצוא אותם בשעונים, גלגלים, קרוסלות, אזיקים, מתקנים בלונה פארק, מכשירים ומכונות תעשייתיות ועוד.

בין היתר, אפשר למצוא ראצ'ט לעיגון, כפי שציינו בתחילת המאמר, לצורך עיגון אמצעים נגררים מסוגים שונים. למשל, אפשר למצוא אמצעי כזה מחובר לרצועות בכלי רכב המותקן בהם גרר המאפשר להם לגרור כלים ניידים אחרים. כמו כן, אפשר להשתמש ברכיב זה לצורך עיגון ונעילה של כלים ואמצעים על גבי הרכב, במטרה שלא ייפלו. כך מחזיקים אותם חזק ו"ונועלים" אותם אליו.

 

איך רוכשים ראצ'ט בצורה נכונה?

בשביל לרכוש רצ'טים בצורה נכונה, אנחנו צריכים לבחון מספר דברים:

ראשית, איך הם בנויים, איך הם עובדים וכיצד הם יכולים לשרת אותנו על פי הצרכים שלנו.

שנית, אנחנו צריכים לבחון האם מחוברות עליו רצועות ואם לא, האם אפשר לחבר.

שלישית, מה הגודל, האורך ובכלל מה המפרט הטכני של אמצעי זה.

ארבע, יש לבחון אצל מי רוכשים אותו, איזה ניסיון וידע מקצועי יש לו בתחום, כך שיוכל לייעץ לנו לרכוש את הרכיב הנכון.

 

 

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים