מטיהור מים בישראל

מדינת ישראל היא אחת מהמדינות המתקדמות ביותר בתחום טיהור המים. יש שיטות שונות ומגוונות לטיהור המים, לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות, לכן נהוג להתאים את טכניקת הטיהור לפי סוג ומאפייני המזהמים אותם רוצים להוציא מהמים.

חשוב לציין כי טיהור מים הוא תהליך רב שלבי שמטרתו להסיר כימיקלים, חומרים וסוגים שונים של מזהמים בלתי רצויים מהמים. תהליך טיהור המים נועד להפיק מים לשימושים שונים כמו צריכה אנושית, כלומר מי שתייה, השקיית שדות ומטעים בחקלאות, מים לתעשייה ועוד. כדי לטהר את המים בישראל משתמשים בשיטות פיזיות כמו סינון ושיקוע, בשיטות ביולוגיות ובשיטות כימיות. בסיום שלבי הטיהור מתקבלים מים ראויים למטרת השימוש, ורוב טיהור המים בישראל מיועד לאספקת מי השתייה לתושבים.

טיהור המים הוא תהליך חשוב המבטיח לתושבים מים איכותיים, נקיים ובריאים, לכן חשוב לבחור בקפידה מטהר מים לבניין או לבית, וכך שומרים על הבריאות.

 

חשיבות טיהור המים בישראל

מי הברז בבתים מגיעים ממקורות מים שונים כגון מי תהום, אגמים ומקורות מים עיליים, נחלים ומתקני התפלת מי ים. המים המגיעים ממקורות המים השונים עשירים במוצקים מומסים וניתן למצוא בהם חיידקים שונים, טפילים, מתכות כבדות, שאריות של חומרי הדברה ותרופות, נגיפים, אצות ומזהמים נוספים.

המדינה הקימה במהלך השנים מתקנים להתפלת מי ים כדי לענות על הביקוש ההולך וגובר למים ראויים לשתייה, והביקוש למים גובר גם בתעשיות השונות, כולל תעשיית החקלאות. במתקני טיהור המים שהמדינה מפעילה מבצעים את התהליכים הבאים:

  • סינון גס של המים כדי להסיר מהם לכלוכים ופסולת כמו ענפים, עלים, זבל, מוצרי פלסטיק ועוד.
  • ריכוך המים העשירים במלחים באמצעות סודה לשתייה.
  • חיטוי המים באמצעות הוספת כלור.
  • איזון רמת ה-PH.
  • תהליך הפתתה להפיכת המים לצלולים.
  • תהליך שיקוע שנועד לסנן מהמים פתיתים ולכלוכים.
  • סינון המים בכמה שלבים, בדרך כלל באמצעות סנן חול, סנן פחם וסינון יעיל באמצעות ממברנה.
  • חיטוי המים באמצעות הוספת חומרים שונים.
  • הפלרת מי השתייה.

משרד הבריאות מנטר את המים ומבצע בדיקות יומיות שוטפות כדי להבטיח מים ראויים לשתייה בבתים. יחד עם זאת, המזהמים המומסים במים עלולים להגיע למי הברז בגלל זיהומים סביבתיים ובעיות בצנרת של הבניין או הדירה.

 

מה כדאי להתקין בבית ובבניין?

המים בישראלים קשים ויש בהם אבנית ומזהמים מסוגים שונים. לכן, רוב הישראלים מעדיפים להתקין בבניין או בבית פתרונות לסינון המים, למרות שבמשרד הבריאות טוענים כי מי הברז איכותיים וראויים לשתייה.

כדי להבטיח מים איכותיים, בריאים, צלולים וטעימים לכל הדיירים בבניין ניתן להתקין מערכת סינון ראשית למבנה. מערכת סינון מרכזית לכל הבניין נחשבת לחסכונית והיא מאפשרת סינון איכותי המבטיח מים צלולים ונקיים בכל הדירות והברזים.

בבתים המשותפים מקובל שכל דייר דואג למערכת סינון מים משלו, ויש מגוון מתקנים ופתרונות לסינון ולטיהור המים. הדייר יכול להתקין מערכת סינון בכניסה לדירה שלו, ליד הברז הראשי, לבחור בסנן תת כיורי עם מערכת רב שלבית לסינון ולטיהור המים, אך רבים מעדיפים להזמין בר עם מטהר מים איכותי ומתקדם.

ברי המים הם הפתרון הנוח ביותר לרוב תושבי המדינה, יש מגוון סוגים של ברי מים וכדאי להזמין מתקן מים ממותג עם מערכת חדשנית ומתקדמת לסינון ולטיהור מי הברז. ברי המים נוחים לשימוש, קלים לתפעול ולתחזוקה, הם מגיעים בשלל עיצובים וגדלים לבחירה, ואין צורך לסחוב יותר בקבוקי מים כבדים מהסופר או לנסות להתמודד עם כדי המים הגדולים.

כדי לבחור נכון את מתקן טיהור המים לבית או לבניין מומלץ להתייעץ עם אנשי המקצוע.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים