המלצות על טיולים לחג סוכות

חג הסוכות מתקרב אלינו בפסיעות ענק, זהו חג נפלא בו כל המשפחה מתגבשת , אוכלת ולנה בסוכה. זהו גם זמן נהדר לצאת לטיולים בטבע היפה שלנו כי המזג האוויר מתחיל להשתפר והופך לנעים יותר.

יתרון נוסף בלטייל בחג הסוכות, הוא העובדה שהחופשה ארוכה, כמעט 10 ימים ,כך יש זמן לנסוע ולטייל באזורים שונים בארץ ולשלב טיולי מים ,טיולים משפחתיים, מסלולי טיול לכל שכבות הגיל וסוגי המטיילים ועוד.

הגנים הלאומיים ושמורות הטבע בישראל, חוו בעשור האחרון קפיצת מדרגה משמעותית באשר לרמת השבילים ,הטיפוח , הניקיון , האבזור הנמצא בהן (ספסלים, שולחנות פיקניק ,שירותים ,מזנון ועוד). ובכלל נושא שמירה וטיפוח הטבע חדר לתודעה שלנו . והדרך להנות מהטבע יותר מכל היא באופן בלתי אמצעי בלי מסכים , בלי מולטימדיה, אלא לכת ברגל  בין השבילים והמשעולים של ארצנו היפה ולחוש את הטבע בכל רמ"ח האיברים.

 

ריכזנו עבורכם רשימה של חמשת הטיולים המנצחים בייחוד לחג הסוכות:

  • מעיינות הבניאס – שמורת טבע מהיפות בארץ הנמצאת בגליל העליון , סמוך לקיבוץ שניר. השמורה כוללת מגוון רחב של מסלולי הליכה לצד הנחל האדיר והעצום הלא הוא נחל חרמון (הבניאס). לשמורה יש שתי כניסות , האחת לשביל התלוי והשנייה למעיינות הבניאס.

    שתיהן מרשימות ויפות מאוד ואינן דורשות מאמץ רב כדי להגיע ולהנות משפע המים , הנוף היפה והירוק שעוטף כל פינה.
    איך מגיעים: בוויז :"השביל התלוי" ולכניסה של המעיינות "שמורת הבניאס". הכניסה כרוכה בתשלום (למנויים חינם).

  • הגשרים התלויים בפארק נשר – מדובר על מסלול הליכה תפור לכל המשפחה, הנמצא באזור הכרמל סמוך ליישוב נשר. זהו מסלול המבוסס על חציית 2 גשרים תלויים יפים ומרשימים. שמתחת נמצא נחל שהוא אמנם אכזב ונקרא "נחל קטיע".
    במקום ישנם מגוון מסלולים ואפשר גם לרדת מתחת לגשרים ולהיכנס לתוך הנחל ולעשות שם גם מסלולי הליכה. איך מגיעים ? בוויז :פארק נשר הגשר התלוי.
    הכניסה היא בחינם.
  • נחל פרת – באזור מדבר יהודה המרשים , ליד ירושלים. זורם לו בתוך ערוץ רחב , עמוק וענקי נחל פרת. הנחל מתחיל את דרכו בירושלים ומסיים אותה בים המלח, לאורך הנחל ישנן שמורות טבע יפהפיות ומעיינות הנובעים בתוך נווה מדבר מרתק ומופלא. השילוב בין :מים ,צמחייה ומדבר הופך אותו לנחל מעניין וחוויתי.

    ניתן לשלב גם רחצה במי נחל פרת ומומלץ להגיע לשמורת הטבע עין פרת שהיא שמורה מסודרת ומנוהלת ע"י רשות הטבע יש את אחת הנביעות המזינות את הנחל. ובריכת התמר הנקייה ושצלולה שלא תאמינו כוללת מציל. אפשר לשלב גם הליכה לאורך הנחל במסלול מסומן. איך מגיעים? בוויז : שמורת נחל פרת. הכניסה כרוכה בתשלום (למנויים חינם).

 

  • גן לאומי גבעות מרר -אם הנכם רוצים להישאר קרוב לאזור המרכז , כדאי שתקפצו לביקור בגן לאומי יפהפה הכולל שבילים , מצוק יפה , נקודות נוף ופסל של פרש יצוק מברזל, המתאר את הקרבות שאירעו כאן בין הבריטים לתורכים. מומלץ להגיע עם עלות השחר . הוראות הגעה: בוויז :גן לאומי גבעות מרר. (נמצא לא הרחק מרחובות). טיול קצר שמשלב גם היסטוריה וגם טבע. הכניסה היא בחינם.

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים