פיברומיאלגיה מה זה בדיוק ומה הקשר לביטוח לאומי

פיברומיאלגיה הוא שמה של מחלה כרונית אשר גוררת לכאבים חזקים בכל חלקי מערכת השרירים. אולי אתם מכירים את המחלה בתור דאבת השרירים, בפועל מדובר בדיוק על אותה המחלה רק בשם אחר. בשונה ממחלות שרירים אחרות המגיעות על רקע דלקתי, במקרה הזה אין רקע דלקתי שבגינו מופיעים הכאבים. אך לא מעט אנשים אינם מבינים את הקשר שבין פיברומיאלגיה לביטוח לאומי. אנו נסביר במאמר הבא את הזכויות המקיפות של כל חולה הסובל מכאבים כרוניים כתוצאה מדאבת השרירים.

 

מהם הסימפטומטיים של פיברומיאלגיה?

יש לא מעט סימפטומים שאליהם ניתן יהיה לשים לב, אך בפועל כאבי שרירים לא מוסברים זה ללא ספק סימן ההיכר של המחלה הספציפית הזאת. אך ישנם תסמינים אחרים שתוכלו לשים אליהם לב בנוסף, ובכך לנסות להבין כי מדובר על דאבת השרירים. תסמינים בולטים נוספים הם: הפרעות שינה, עייפות כרונית, כאבי ראש שלא עוברים, סחרחורות, תחושת נימול קבועה, חום גוף לא יציב. אם בנוסף לכאבי שרירים אתם סובלים מאחד או יותר מהתסמינים הללו, לא מן הנמנע כי מדובר על פיברומיאלגיה. כמובן שרק רופא מוסמך יוכל לאבחן כי אכן זוהי האבחנה הרפואית.

 

פיברומיאלגיה ביטוח לאומי – מה בדיוק הקשר?

אם אתם שואלים את עצמכם מה הקשר בין פיברומיאלגיה לבין ביטוח לאומי, אז לשמחתכם הגעתם למקום הנכון. אומנם פיברומיאלגיה איננה מופיעה ברשימה של המחלות שעליהן נקבעים אחוזי נכות בביטוח לאומי. אך ישנם מקרים שבהם כן נקבעים אחוזי נכות למי שסובל מדאבת השרירים. כך שבין אם נרצה ובין אם לא, ישנו קשר בין שניהם. פיברומיאלגיה ביטוח לאומי אמור בשורה התחתונה לספק לאנשים הסובלים מהמחלה אפשרות לניהול אורח חיים תקין.

 

כמה אחוזי נכות מגיעים לסובלים מדאבת השרירים?

לא מדובר על עניין של מה בכך, ולא מעט אנשים הסובלים מפיברומיאלגיה יצטרכו להילחם בשיניים בכדי לקבל אחוזי נכות דרך ביטוח לאומי. פיברומיאלגיה אחוזי נכות משתנים בהתאם למצב שבו כל אדם נמצא, אצל כל בן אדם המחלה מופיע האינטנסיביות ובצורה שהיא מעט שונה. יש כאלה שיקבלו אחוזי נכות בודדים, ומצד שני יהיו כאלה שיוכלו לקבל אחוזי נכות גבוהים יחסית. ככל שהפגיעה תהיה קשה יותר, כך אחוזי הנכות צפויים לגדול בהתאם.

 

איך תוכל לקבל את אחוזי הנכות המגיעים לך?

הקשר בין פיברומיאלגיה ביטוח לאומי הוא קשר הדוק, אך עדיין יש לא מעט סימני שאלה. בכדי שתוכל לקבל את הזכויות המגיעות לך, יהיה עלייך לפנות לעורך דין אשר מומחה בהתנהלות אל מול ביטוח לאומי. אותו עורך דין ידע בדיוק אילו מסמכים צריך להגיש בכדי שכל אחד יוכל לקבל את הזכויות המגיעות לו. התנהלות ללא עורך דין במקרה הזה עלולה להיות מאוד בעייתית, שכן ביטוח לאומי ינסה להתחמק ממתן אחוזי הנכות.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים