מתנות שכדאי לקנות לעובדים

רק לא עוד מארז שוקולד.

כלומר כן, אין כמו מארזי שוקולד בעיקר כאלה שהם איכותיים, אבל מה עם קצת מחשבה מחוץ לקופסה העטופה בצלופן? מה עם איזו מתנה עם קריצה אישית והערכה?

ברור שבעסקים גדולים זה כמעט ולא אפשרי ובטח לא פרקטי להעניק מתנה שונה לכל עובד, הן ברמה התקציבית והן ברמת ההיכרות האישית. ובכל זאת- מארז של בקבוק יין ושתי כוסות הוא כנראה המארז המאוס ביותר בעולם המתנות לעובדים.

 

יש משהו מרגש בציפייה לקבל מתנות מגוונות מידי שנה, ולא שוב את המארזים המוכרים או את שוברי הקנייה הנפוצים. מצד אחד שוברי קנייה זה נוח, כי בסופו של דבר העובד יקבל בדיוק את מה שהוא רוצה. שוברי הקנייה מאפשרים היום לרכוש כמעט בכל בית עסק מוכר. מצד שני, זה פשוט כמו לשלוח את העובד לקנות לעצמו את המתנה. איפה פה הקשר הרגשי והכרת התודה שלה מצפה כל עובד בארגון? זה מאוד נעים להבין שמישהו ממש הקדיש זמן והשקיע מחשבה במתנה לחג.

 

אבל מה עם דמי חנוכה?

 

בישראל נהוג לתת מתנות לעובדים בחגי תשרי ובפסח, וכך ראוי. אבל הנה רעיון שיכול לחזק את הקשר בין העובד למקום עבודתו: הענקת מתנת חג נוספת בחג אקראי אחר, למשל בחג החנוכה- כמו שנהוג לחלק דמי חנוכה לילדים, לחלק מתנת חג במקום העבודה בקשר ישיר לחג- מארז (כן, שוב מארז) של סופגניות מקונדיטוריה נבחרת, חנוכייה ממותגת שם, חוברת מתכונים למטעמי החג וכל רעיון נוסף אחר שיעלה בראשה היצירתי של המנהלת במשאבי אנוש. וזה לא חייב להיות מנהג קבוע, אפשר להעניק עציץ בטו בשבט, סלסילת גבינות ויין בשבועות וסדנת יצירה משפחתית ביום המשפחה. באמת שהאפשרויות הן רבות ומגוונות ולא בהכרח יקרות. הקסם טמון בהפתעה: איזה מתנת חג נקבל הפעם? ובאיזה חג נקבל השנה?

 

ומה עם יום ההולדת?

 

במרבית מקומות העבודה מעניקים מתנות לעובדים גם בימי ההולדת, אמנם מדובר במתנה צנועה יותר בשוויה ממה שנהוג לתת כמתנת חג, אך מתגמלת לא פחות מהבחינה הרגשית. מתנת יום ההולדת יכולה בהחלט להיות קצת יותר אישית, למשל עובדים שהם ילידי החורף יוכלו להתפנק בשמיכת כירבולית מחממת, ילידי הקיץ במגבת חוף וכפכפי ים. ההוצאה הנמוכה יחסית במתנות כדוגמת אלה שווה את הערך הרגשי שהיא תעניק לעובד.

 

הענקת מתנות לעובדים, בין אם מתנת חג או מתנת יום הולדת, היא אחת הדרכים לחזק את הקשר בין העובד למקום עבודתו ולהגביר את תחושת המחויבות והשייכות למקום העבודה. מתנה שהושקעה בה מחשבה, היא לא כמו הבונוס שנבלע בשכר ולא כמו השק במעטפה שהושאר על שולחנך בהרמת הכוסית המשרדית לקראת ערב החג, זו התחושה שיש מי שרואה אותך במערכת ורוצה שתדע זאת, רוצה שיהיה לך טוב.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים