מה זה בעצם מבנה מסוכן? ומה נחשב למסוכן?

מבנה מסוכן הוא מבנה שעלול להתמוטט או לגרום לפציעה או מוות לאנשים שנמצאים בקרבתו. מבנים מסוכנים עלולים להיגרם על ידי אסונות טבע, כגון רעידות אדמה והוריקנים, או מפעילות אנושית, כגון עבודות בנייה. הסוגים הנפוצים ביותר של מבנים מסוכנים הם מבנים וגשרים. מבנה מסוכן הוא מבנה שיש לו סבירות גבוהה להתמוטט ולגרום לפציעה או מוות לאנשים בסביבה. הסוג הנפוץ ביותר של מבנה מסוכן הוא מבנה שנפגע ברעידת אדמה.

הנזק עשוי להיות חמור מספיק כדי לגרום למבנה להתמוטט, או שזה יכול להיות מספיק כדי להחליש אותו. סיבה שכיחה נוספת למבנים מסוכנים היא הזקנה. מבנים שנבנו לפני שהתקינו תקני בטיחות מודרניים עלולים להיות בעלי בעיות מבניות שהופכות אותם לפגיעים לקריסה, גם כאשר הם אינם ניזוקים ברעידות אדמה או אסונות טבע אחרים. מבנה מסוכן הוא מבנה שעלול להיות לא בטיחותי מכיוון שהוא נבנה, או שונה, באופן שהוא מהווה סיכון בלתי סביר לאנשים הנמצאים בנכס. הסכנה הנפוצה ביותר הנשקפת ממבנים היא סכנת נפילה. היציבות של כל מבנה נתון מבוססת על יכולתו לעמוד בפני כוחות המופעלים עליו מכל הכיוונים. בעת תכנון מבנה חדש, על המהנדסים לקחת בחשבון גורמים כמו גובה הבניין והקרבה שלו למבנים אחרים, כמו גם איך אנשים ישתמשו בו. חלק זה של המאמר יחקור את הסכנות של מבנה מסוים.

מבנה מסוים יכול להיות מסוכן ממספר סיבות, כולל:

  •  ייתכן שהוא תוכנן מבלי להתחשב בבטיחות
  • ייתכן שהוא נבנה מבלי לקחת בחשבון את כל הגורמים הדרושי
  • ייתכן שהוא נשמר בצורה גרועה לאורך זמן, מה שמוביל לבעיות מבניות

מבנה בניין עלול להיות מסוכן לתושביו אם אינו מתוכנן כראוי. לאדריכלים ומהנדסים חשוב להבין את דאגות הבטיחות של התושבים ולפתח מבנה בטוח שלא יסכן אותם. המבנה המסוכן הוא מבנה בעל פוטנציאל להתמוטטות. זה יכול להיות בניין, גשר או כל מבנה מעשה ידי אדם אחר. המונח משמש לעתים קרובות בהנדסה או באדריכלות כדי לתאר מבנים שאינם יציבים ועלולים להוות סיכון לאנשים או לרכוש אם הם יקרסו. המבנה של בניין הוא אחד הדברים החשובים ביותר באדריכלות. אם לבניין יש בסיס לא יציב, זה עלול לסכן את תושביו. ישנם סוגים רבים ושונים של מבנים המשמשים בבניינים. הנפוצים ביותר הם עמוד וקורה, פלדה ובטון. לכל סוג יש יתרונות וחסרונות משלו. מבנה מסוכן הוא מבנה שעלול להתמוטט, לגרום לפציעה או מוות, או לסכן בדרך אחרת את הציבור. ישנם גורמים רבים שקובעים האם מבנה מסוכן.

כמה מהגורמים הנפוצים ביותר הם:

  •  גיל המבנה
  • מצב המבנה
  • גובה ומשקל המבנה
  • האם היו רעידות אדמה לאחרונה באזור

המבנה המסוכן הוא נושא נפוץ בסרטי אימה רבים. הרעיון של בניין כל כך ישן ורעוע שהוא עלול לקרוס בכל רגע, או לכל הפחות יש לו סבירות גבוהה לקרוס, מפחיד. חלק זה ידבר על הסכנות של מבנה מסוכן. מבנה מסוכן הוא מבנה לא יציב או לא בטוח שעלול להתמוטט במקרה של רעידת אדמה, מפולת או אסון טבע אחר. מבנים מסוכנים לרוב מתוכננים בצורה גרועה ונבנים עם חומרים לא מתאימים, מה שמוביל לסיכון גבוה לפציעה או מוות למי שמאכלס אותם. המונח "מבנה מסוכן" משמש גם לתיאור מבנים שאינם עומדים בחוקי הבנייה. מבנה מסוכן הוא מבנה שאינו בטוח ועלול להוביל לפציעה או למוות.

המונח "מבנה מסוכן" עשוי להתייחס ל:

  •  כל סוג של מבנה שנקבע על ידי מפקח לא בטוח
  • גשר, דרך או עבודה הנדסית אחרת שנקבעה על ידי מפקח כלא בטוחה
  • כל סוג בנייה אחר אשר נקבע על ידי פקח כלא בטוח
  • עץ, תצורת סלע או חפץ טבעי אחר שעלול להיות מסוכן אם מטפסים עליו
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים