החזר מס- האפשרות לקבל כסף בחזרה ממס הכנסה

 

על פי חוק, כאשר עובד שילם מס הכנסה בסכומים הגבוהים מאלו שהיה אמור לשלם, הוא זכאי להחזר מס. את החזר המס מקבלים ע"י הגשת בקשת החזר מס לרשות המיסים.. את הבקשה ניתן להגיש רטרואקטיבית עד 6 שנים אחורה. להחזר המס מתווספים הפרשי הצמדה וריבית בסך של ארבעה אחוזים.

תסריט זה אמנם נשמע לא הגיוני, אך למעשה, הוא קורה פעמים רבות יותר ממה שנהוג לחשוב. הסיבה לכך שלעתים מנוכים משכר העובד ניכויי מס הכנסה בסכומים הגבוהים יותר מאלו שאמורים להשתלם עפ"י חוק, היא שבעת חישוב מס במהלך השנה, לא מובאים בחשבון נתונים שונים שמשפיעים על חישוב המס. לכן, ניתן ואף נחוץ לדרוש זאת בחזרה. לעיתים קרובות, משתלמים בסוף התהליך סכומים גבוהים למדי.

כיצד מוגשת הבקשה להחזר מס?

לפי החוק, גובה מס הכנסה שעל עובד לשלם מחושב עפ"י סך הכנסותיו לשנת המס. ולמעשה, בתלוש השכר של העובד מנוכים הכספים אחת לחודש. פעולה זו שמה "ניכוי מס מקור", אשר היא חישוב משוער מראש לגבי הכנסתו השנתית של העובד שעתידה להשתלם. כמובן, שרק בסוף השנה ניתן לדעת במדויק מהי ההכנסה השנתית. עקב כך, נוצרים הפערים הללו בין הסכום המדויק שהיה עליו לשלם למס הכנסה לבין הסכומים שנוכו ממנו במהלך השנה ואשר התבססו על הכנסה משוערת.

הגשת הבקשה להחזר המס מוגשת כמובן בתום השנה, כאשר אנו יודעים את הנתונים המדויקים. בשלב זה, ניתן לדעת בוודאות האם סכום המס ששילם העובד גבוה ממה שהיה עליו לשלם, והאם הוא זכאי לקבל החזר מס.

נתונים נוספים וחשובים שיש לשים לב אליהם

יש לשים לב כי באם בחר העובדה לשלם את מיסיו באופן עצמאי, כלומר, לא דרך משכורתו, תשלומים אלו לא יובאו בחשבון בתלוש השכר. שכן, הם אינם משתלמים ע"י המעביד.

בעת העסקתו של עובד בו זמנית בשני מקומות עבודה או יותר, אמור העובד לערוך תיאום מס. באם לא עשה זאת, נגבים ממנו סכומי המס לפי מדרגת המס הגבוהה ביותר. וכמובן, כמו קודם לכן, בסוף שנת המס ניתן לחשב באופן ודאי את גובה ההכנסה השנתית המדויקת, את נקודות הזיכוי, ולחשב באופן סופי את סכום המס שעל העובד היה לשלם.

נקודות זיכוי הן כשמן כן הן, נסיבות ואנקדוטות אשר מזכות את העובד בהקלה בתשלום מס. כך אמהות, נשים, הורים חד הוריים ועוד מקבלים הקלה בתשלום המס. נקודות אלו, כאמור, הן כלי עזר לחישוב המס השנתי המשתלם ע"י העובד בסוף השנה, ובכוחן להפחיתו.

ולסיום, באם עזבת את עבודתך עקב התפטרות או פיטורין, יכול שאתה זכאי להחזר חלקי או מלא של מס ההכנסה שנוכה ממשכורתך. שהרי, העובד לא עבד את כל שנת המס בשלמותה, והחישוב נעשה לפי משכורת שנתית ומראש, ולא נלקחה בחשבון הפסקת העבודה.

http://portalmisim.co.il/     החזרי מס

 

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים