דגשים חשובים לבדיקת בית לפני קנייה

בדיקת בנייה היא סוג של בדיקה שבה המפקח יבדוק את ההיבטים השונים של המבנה כמו היסוד שלו, האינסטלציה, החשמל ורכיבי מבנה אחרים כדי לוודא שכולם עומדים בקוד ופועלים היטב. בדיקת היבטים אלו חשובה מכיוון שאם אחד מהם מתקלקל או מתקלקל הדבר עלול להוביל למגוון בעיות כגון פציעה או מוות. חלק זה דן בהיבטים השונים שבודק דירות בודק וכיצד זה קשור לחיי היום-יום שלנו. בדיקת דירה היא הערכה שנעשתה על ידי קבלן או בדק בית לפני שהמוכר חותם על מכירת הנכס. הם מבוצעים בדרך כלל בתום אירוע בית פתוח כדי לאפשר תיקונים וצביעה ברגע האחרון. המפקח בודק את כל היבטי הנכס, מחפש סימני עובש, נזקי מים, גרפיטי, מזיקים ועוד. אם הם מוצאים בעיות גדולות כלשהן שעלולות לגרום לבעיות מאוחר יותר (למשל, עובש), הם ישאירו אותו לא מסומן או יסמנו אותו עם דגל אזהרה כדי לוודא שכולם יודעים על כך לפני שיציעו הצעה על הנכס. בדיקת דירה היא מכלול נהלים ובדיקות שעורך בדק בית או מפקח בנייה בדירה כדי לקבוע את עמידתה בתקנים.

השלבים בבדיקה משתנים ממקום למקום, אך כוללים בדרך כלל:

  • השגת הגישה המתאימה לבדיקה (כלומר השגת המפתחות, קריאה למנעולן וכו').
  • חיפוש אחר ליקויים וסכנות העלולים להוות סיכון משמעותי לחיים ו/או לבטיחות.
  • רישום ליקויים ומצבים מסוכנים שהתגלו במהלך הבדיקה.
  • מתן המלצות מקצועיות לתיקון כל ליקוי שנמצא במהלך הבדיקה.

חשוב לשים לב למצב הדירה לפני קנייתה. ניתן להשתמש ברשימת בדיקה לאיתור בעיות בדירה לפני הקנייה. הבעיות הנפוצות ביותר שנמצאות בדירות הן: ברזים דולפים, קירות סדוקים, מכשירי חשמל שבורים ועובש. בדיקת דירה לפני הקנייה חשובה כי היא מבטיחה שאין בה פגמים גדולים. ניתן להשתמש ברשימת בדיקה כדי לזהות בעיות פוטנציאליות גדולות בדירה לפני רכישתה. הבעיות הנפוצות ביותר שאתה צריך להיזהר מהן הן ברזים דולפים, קירות סדוקים, מכשירי חשמל שבורים ועובש.

גם אם אתם לא בשוק לקנות בית חדש, עדיין חשוב לדעת האם המקום שאתם שוכרים בטוח מספיק. שוכרים צריכים תמיד לערוך סיור בדירה שלהם לפני החתימה על חוזה השכירות או השכירות. חלק מהשוכרים גילו שהם נוצלו על ידי בעלי דירות שניסו להסתיר בעיות ברכושם. ניתן להפחית סיכון זה על ידי בדיקת הנכס מראש ותיעוד כל בעיה שתמצא במהלך הבדיקה שלך.

להלן מספר דברים שניתן לבדוק לפני חתימה על הסכם שכירות דירה:

  • בדיקת המבנה, מוודאים שיש בו חדרי מדרגות נקיים, מעליות ראויות וממטרות פועלות.
  • בדיקת מזיקים – ג'וקים נפוצים באזורים מסוימים והופכים את הדירה לבלתי אכילה

אם אתם רוכשים לראשונה, חשוב מאוד שתדעו את הדרכים הנכונות לבדוק דירה לפני קנייתה. כמה מהדברים שאתה צריך לעשות הם כדלקמן:

  • בדקו את המצב הכללי של הדירה.
  • אשר אם המכשירים המועדפים עליך כלולים בעסקה או לא.
  • תחקור על השכונה וראה מה יש לאנשים אחרים לומר עליה.
  • היפגשו עם סוכן נכסים ושאלו כל שאלה שיש לכם לפני חתימה על חוזה רכישה.
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים